Estrela do seriado ‘Scandal’ chama atençao da Adweek por exagerar no Photoshop

Kerry Washington está na capa da ediçao mais recente da Adweek, tradicional publicaçao do mercado publicitário, grande referência também para o Blue Bus. A estrela do seriado ‘Scandal’, no entanto, nao está muito contente com sua foto na capa da revista. Em post divulgado no Instagram, a atriz diz que está acostumada com o uso do Photoshop – “Acontece muito. De certa forma, nos tornamos a sociedade dos ajustadores de imagens – quem nao ama um filtro?!?” –, mas destaca que a capa da Adweek fez com que se sentisse desconfortável – “Foi estranho olhar para uma foto minha que é tao diferente de como eu sou quando me olho no espelho. É um sentimento infeliz”, disse Kerry. A atriz fez questao, no entanto, de elogiar o artigo do qual é protagonista e dizer que a Adweek é uma publicaçao que aprecia, com a qual aprende e que foi uma honra e um privilégio ter sido convidada para estar em suas páginas. No final, Washington agradece “por serem pacientes comigo enquanto eu encontrava uma forma de publicar isso de uma forma que fosse ao mesmo tempo comemorativa e honesta.” No Twitter, Jim Cooper, diretor editorial da Adweek, disse se sentir feliz por Kerry estar orgulhosa de sua participaçao na revista e triste pela capa nao ter agradado – “Adicionamos volume ao cabelo para um efeito dramático. Sem desrespeito.” Os comentários ao tuite de Jim, a propósito, sao um capítulo à parte. ;-) Saiu no The Drum.

So…You know me. I’m not one to be quiet about a magazine cover. I always celebrate it when a respected publication invites me to grace their pages. It’s an honor. And a privilege. And ADWEEK is no exception. I love ADWEEK. It’s a publication I appreciate. And learn from. I’ve long followed them on Twitter. And when they invited me to do a cover, I was excited and thrilled. And the truth is, I’m still excited. I’m proud of the article. And I like some of the inside images a great deal. But, I have to be honest…I was taken aback by the cover. Look, I’m no stranger to Photoshopping. It happens a lot. In a way, we have become a society of picture adjusters – who doesn’t love a filter?!? And I don’t always take these adjustments to task but I have had the opportunity to address the impact of my altered image in the past and I think it’s a valuable conversation. Yesterday, however, I just felt weary. It felt strange to look at a picture of myself that is so different from what I look like when I look in the mirror. It’s an unfortunate feeling. That being said. You all have been very kind and supportive. Also, as I’ve said, I’m very proud of the article. There are a few things we discussed in the interview that were left out. Things that are important to me (like: the importance of strong professional support and my awesome professional team) and I’ve been thinking about how to discuss those things with anyone who is interested, in an alternate forum. But until then…Grab this week’s ADWEEK. Read it. I hope you enjoy it. And thank you for being patient with me while I figured out how to post this in a way that felt both celebratory and honest. XOXOXOX

A photo posted by Kerry Washington (@kerrywashington) on

publicidade

publicidade